Най-голямата грешка на предприемача - "аз знам всичко"

Емил Вагенщайн: Предизвикателството е да влезеш в обувките на клиента
7
Най-голямата грешка на предприемача - "аз знам всичко"

Емил Вагенщайн е вторият служител, нает в Ozone.bg. В компанията е от началото на 2008 г., като независимо от формалната си позиция, която се променя през годините, остава активен участник в изграждането на уебсайта, оперативните процеси и технологичните разработки на групата. Отговорен е за създаването и интеграцията на ERP системата на компанията – вътрешен проект, който е изграден изцяло по процесите и нуждите на интернет търговеца.

От 2017 г. година Емил ръководи маркетинга на Ozone.bg. Отговорен е за цялостната стратегия на бранда и неговите проявления в онлайн и офлайн пространството. Управлява и другите три бранда на групата – Pulsar Games, PCstore.bg и Baby.bg.

Емил Вагенщайн е част от менторския екип на предприемаческата конференция Founders Today, която Investor.bg организира и ще се проведе на 28 юни, от 14 часа, в зала "Васил Левски" на хотел Hyatt Regency Sofia. Като ментор по време на събитието Емил ще консултира една от общо шест стартиращи компании за развитие на техния бизнес.

Пътят на един нов продукт или услуга до пазара е изпълнен с предизвикателства. Има ли общовалидни съвети за предприемачите, с които да успеят да заобиколят подводните камъни?

Вероятно най-важното умение за един предприемач е да може да излезе от собствената си глава и да се постави в обувките на клиента. Грешката, която най-често се допуска е мислене от типа „аз знам най-добре“ и налагане на идеи, които нямат паралел с истинския живот.  

Живеем във време, в което комуникацията между хората може да се осъществява по множество различни канали и всички ние сме по-свързани от всякога. Колко лесно е обаче за един млад предприемач да срещне съмишленици, с които да превърне иновативната си идея в успешен бизнес?

Ще си позволя да отговоря на един малко по-различен въпрос. Всички канали на комуникация, които имаме в момента много често пречат повече, отколкото помагат. Създаването на комуникационна култура в един екип е ключова стъпка в създаването на успешен бизнес.

Налагането на асинхронна комуникация е силно подценена политика в модерните компании. Очакването колегите да връщат обратна връзка веднага, независимо по кое време на работния ден сме им писали, влияе негативно на процеса на работа, особено в контекста на гъвкаво работно време и месторабота.

Добрите корпоративни практики в сферата на опазването на околната среда, социалната политика и управлението (ESG) са все по-важен фактор за репутацията и съответно за успеха на големите компании. Доколко обаче добрите ESG политики оказват влияние върху един прохождащ бизнес и склонни ли са младите предприемачи да се съобразяват с тях?

Не само трябва да са склонни, тези практики трябва да са в основата на всичко, което правят. Предприемачите трябва внимателно да следят всички теми и тенденции в обществото, за да могат да взимат правилните решения и да развиват правилните бизнеси. Устойчивите и социално отговорни идеи са точно тези, които имат най-голям шанс за успех в бизнес климата в момента.  

Живеем в несигурни времена. Възможно ли е за един стартиращ бизнес да постигне сигурност и предвидимост на развитието си в бъдеще и как може да стане това?

Всяка криза е маскирана възможност. Точно в тези моменти обществото е много по-отворено към нови идеи, нови прочити на стари идеи и изобщо нарушаване на мисленето на бизнеса и създаване на нещо истински специално.  

Колко часа на ден работите? Какъв съвет бихте дали на хората, които сега стартират бизнес, за да избегнат преумора и "прегаряне"?

Може би, по-важният въпрос е „как работите“, а не „колко време“. Всеки човек, който започва нов бизнес трябва да внимава изключително много да не се претовари с оперативни задачи и да си остави въздух да вижда голямата картина. Точно в тези моменти най-ясно се виждат възможностите за промени и оптимизации, които дават истинска добавена стойност.  

Конференцията Founders Today на Investor.bg ще се проведе на 28 юни, от 14:00 часа, в зала „Васил Левски“ на хотел Hyatt Regency Sofia. Събитието дава възможност на бъдещите лидери да се срещнат с вече доказалите се и утвърдени имена в сектора, които ще ги консултират на живо в експертни менторски сесии как да развият бизнеса си.

Ако искате да сте сред start-up и scale-up компаниите, които да получат този шанс, кандидатствайте на страницата на събитието на Investor Media Pro  до 10 юни.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


7
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
0
 
6
 
! Отговори
Pepe преди 2 години
Много от IT хората наистина са си повярвали, че са повече от всички останали. Повече във всяко едно отношение. Говорят високопарно и снизходително за склада джип, барман и пр. Истината е, че всеки, който работи е важен...Слава богу, заплатата ми е като на програмист, имам и други приходи, но никога не съм си позволявал да се взема много на сериозно. Иначе статията генерално е добра.
4
0
 
2
 
! Отговори
дедо Ташунко преди 2 години
повечето такива специалисти са с коне с капаци, дори една филия хляб без машина не могат да си отрежат.
3
4
 
6
 
! Отговори
Цаца преди 2 години
Пак некъв ИТ играч, а аз си мислех, че ще даде съвет как фабрика за нещо да направим, а то пак старт-ъпи и други безполезни неща.Сега токът като поскъпне май ще гасим и компютрите
2
5
 
8
 
! Отговори
до 1 преди 2 години
Забавен си. Особено забавни сте всичките бачкатори из складовете да давате акъл на разни екзекютиви, които освен че имат акции от компанията в която работят, взимат и процент от ревенюто. А най-забавни са ми разни подобни, които плюят ИТ хората как били роби. Нищо, че и те са на процент от ревенюто и взимат месечно, колкото някои без никакъв акъл за 2 години. Човек се учи от успелите. Не ги плюе. Ако ги плюеш, цял живот ще си аутсайдер с 2к заплата.
1
8
 
3
 
! Отговори
Гико преди 2 години
какви ми дава акъл. Като е голям ментор, няма да работи за някой а за себе си. Аре да не ми дават акъл някакви псевдо хора които не съм чувал/!!!!!!!!!

Спонсорирани публикации